Модельно-подібні форми мислення – розуміння суттєвих зв'язків речей з'являються у старшому дошкільному віці. Словесно-логічні форми мислення ґрунтуються на розвитку знакової функції свідомості – засвоєння дій зі словами, числами як із знаками, що заміняють реальні предмети, ситуації та дії.
Словесно-логічне мислення починає формуватися в старшому дошкільному віці на основі образного мислення. До 5-7 років діти вже можуть розмірковувати та оперувати деякими абстрактними поняттями (наприклад, час, мораль, мистецтво тощо).
Ведучим, як і раніше, є наочно-образне. мислення, але до кінця дошкільного віку починає формуватися словесно-логічне мислення. Воно передбачає розвиток уміння оперувати словами, розуміти логіку міркувань. Дитина може вибудовувати послідовну розповідь із 6-8 картинок.