Циліндр та поршень – ключові деталі будь-якого двигуна. У замкнутій порожнині циліндро-поршневої групи (ЦПГ) відбувається згоряння паливно-повітряної суміші. Гази, що утворюються у своїй, впливають на поршень – він починає рухатися і змушує обертатися колінчастий вал.
Поршень – Основна деталь насосів, компресорів і поршневих двигунів внутрішнього згоряння, що служить для перетворення енергії стисненого газу в енергію поступального руху (у компресорах – навпаки). Для подальшого перетворення енергії в момент, що крутить, служать інші деталі КШМ – шатуни і колінчастий вал.
Поршень, Котрий знаходиться в циліндрі, перетворює енергію газів, що утворилися в поступально рух, тим самим приводячи в рух колінчастий вал. Циліндр та поршень допрацьовуються в ході експлуатації автомобіля, забезпечуючи ефективність та найкращі режими роботи двигуна.
Стандартний поршень ДВС складається з 3 основних елементів: днища, що ущільнює та спрямовує частин. Дно (або головка) служить для сприйняття теплового навантаження та газових сил, що утворюються внаслідок згоряння паливно-повітряної суміші.