Щоб колісниці нескінченно не ламалися, перескакуючи з одного колії в іншу, було вирішено: всі візки та колісниці Римської імперії повинні мати однакову відстань між правими та лівими колесами. 1435 мм. Довжина осей була підібрана таким чином, щоб у військовий віз можна було запрягти двох коней.Oct 13, 2020
Там спочатку ширина колії була 1435 мм через входження до складу Австро-Угорської імперії. Ширина 1435 мм – це так звана Стефенсонівська колія. На ім'я англійського інженера Джона Стефенсона, винахідника паровоза. На сьогодні понад 60% залізниць у світі мають Стефенсонівську колію.
З травня 1970 року до початку 1990-х років залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм. Це було зроблено з метою збільшення стабільності колії при експлуатації вантажних поїздів, підвищення їх швидкості руху без модернізації рухомого складу.
Оскільки в Російській Імперії стародавніх римських доріг не було, то дотримуватися цього стандарту не було сенсу. Навпаки, інженери на той час за дорученням Миколи I розробили ширшу колію (1524 мм), щоб можна було зробити вагони ширше, а відповідно перевозити більше людей та вантажів.