Так, згідно з п. 26 Правил надання послуг громадського харчування, ви можете повернути страву, якщо вона не відповідає опису чи поганої якості. Вам зобов'язані повернути гроші або повторно приготувати страву. Найчастіше адміністрація закладу пропонує десерт як вибачення, щоб згладити неприємне враження.
Якщо звичайний, то споживач не може відмовитися. (Або він до початку приготування повинен був вказати на небажаність інгредієнта в блюді). Якщо нововведення – то тут уже виконавець зобов'язаний був заздалегідь попередити клієнта, так що від страви можна відмовитися.
Ви можете заявити адміністратору, що вам надали товар неналежної якості, адже ви заздалегідь попросили врахувати ваше зауваження на замовлення, офіціант його схвалив, але не виконав. Відповідно до закону "Про захист прав споживачів", ви можете вимагати заміну страви або відмовитися за неї платити.
За спробу піти із закладу, не заплативши, настає адміністративна відповідальність за статтею 7.27.1 КоАП РФ – заподіяння майнових збитків шляхом обману чи зловживання довірою. А якщо розмір рахунку перевищить суму 250 тисяч рублів, неплатнику загрожує кримінальна відповідальність.